Masarykova střední škola chemická

Odborné předměty - volitelné

Stručná anotace předmětů, řazeno podle učebních plánů


Výpočetní technika (3. ročník)
Předmět je vyučován ve třetím ročníku studia a navazuje na povinnou výpočetní techniku z prvního a druhého ročníku. Žáci si v něm rozšíří své uživatelské znalosti a dovednosti při práci s výpočetní technikou, získají základy z oblasti databázových systémů, programování a grafických systémů. Předmět volitelná výpočetní technika pro třetí ročníky chemických oborů, připravuje žáky k tomu, aby byli schopni využívat počítače a počítačové sítě ke zjednodušení a zefektivnění své práce.


Toxikologie (3. ročník)

Předmět je vyučován ve třetím ročníku v rozsahu dvě hodiny týdně. Studenti se zde seznámí s účinky toxických látek na organismus, s osudem těchto látek v organismu a s obecnými zásadami terapie otrav. Ve speciální toxikologii jsou blíže seznámeni s vybranými anorganickými a organickými látkami. Dále studenti získají vědomosti o experimentálním hodnocení toxicity, o toxicitě léků a přírodních látek, o bojových chemických a radioaktivních látkách. V neposlední řadě jsou studenti seznámeni se zákonem o chemicých látkách a chemických přípravcích.


Fyzikální seminář (4. ročník)
Volitelný předmět FYS se vyučuje ve 4. ročníku v rozsahu dvě vyučovací hodiny týdně. Cílem je dorovnat probrané učivo fyziky a elektrotechniky na předpokládanou úroveň znalostí absolventů přírodovědných větví gymnázií, eventuálně technického lycea.To je jeden z předpokladů pro úspěšné zvládnutí počátečních ročníků studia vysoké školy technického zaměření, kterou je nesporně i VŠCHT Praha. Fyzikální znalosti, které žáci získali ve všeobecně vzdělávacích předmětech se při FYS rozšiřují, především však prohlubují a procvičují. Při výuce FYS vynecháváme ty tematické celky, které žáci MSŠCH probírají často do hloubky v odborných předmětech (termodynamika, plyny, kalorimetrie, elektrolýza, proudění…).


Chemické rozbory (4. ročník)
Předmět je vyučován ve 4. ročníku studia v rozsahu 2 hodiny týdně a navazuje na znalosti studentů z analytických laboratorních cvičení. Cílem předmětu je prohloubit a doplnit tyto znalosti.Studenti ve cvičení pracují s reálnými vzorky, které si vhodně upravují pro zvolenou metodu. Využívají hlavně znalostí z instrumentální analýzy.


Ing. Dagmar Kohoutová
23. 09. 2004, 16:23:33
Zpět na výpis kategorie