English version

Závěrečné zhodnocení projektu

Moji studenti získali mnoho nových poznatků nad rámec běžného vyučování. Seznamovali se s novými technologickými postupy a laboratorními metodami. Pracovali s odbornou literaturou a s počítači. Učili se navazovat kontakty s lidmi na různých pracovištích.Učili se týmové spolupráci, neboť úkoly na tomto rozsáhlém projektu musely být rozděleny, ale výsledky jednotlivých skupin pak bylo třeba dát dohromady. Za nejdůležitější pokládám to, že se učili vidět věci ve vzájemných souvislostech. Učili se vyhledávat informace a zpracovávat je. Poznali, že každé téma se dá rozvíjet do hloubky i do šířky a že se tak poznávání stává dobrodružstvím.

U každého dílčího tématu se zajímali o problematiku odpadů a ochranu životního prostředí. Učili se "evropskému a globálnímu myšlení" - seznamovali se s vývojem norem na emise a paliva, s akreditací pracovišť dle ISO norem, v automobilce viděli výsledky spolupráce s německým partnerem, v oblasti recyklací objevili společný evropský projekt.

Moji studenti absolvují právě poslední ročník střední školy a mají mnoho starostí s maturitou. Přesto se věnovali navíc práci s projektem, protože je tato práce těšila. Loňský projekt představili na studentské odborné konferenci 23. 10. 1997 a uložili jej na stránku Internetu www.msschem.cz/cefic/oc . Podobně chtějí postupovat i s tímto projektem, neboť vědí, že je důležité práci nejen udělat, ale také publikovat.

Nakonec je třeba konstatovat, že při práci na projektu se studenty se naučí mnoho nového i učitel a může pak tyto poznatky uplatnit při výuce ve všech třídách.

Jana Dudrová



Studenti:
 
Jaroslav Bauer Jakub Pilař
Tomáš Kočí Soňa Pudilová
Daniela Maláčová Tomáš Svoboda
Tomáš Minařík Pavel Tužina
Radek Pernica Vojtěch Vojík

HTML podobu vytvořil Durill & CEFIC group


PředcházejícíObsahDalší